Nézni valakit, egyre csak nézni, megigézni, feszültté tenni, boldoggá és felajzottá. Pillanatok alatt alkotni, közben pedig visszagondolni. Sóhajtani megannyi nagyot. Rendhagyó állapotából kihozni az elszédült vágyakat. Figyelemmel kísér, reakciókra vár eme csodás brandoni szempár.
Michael Fassbender (Akvárium; Veszélyes vágy) éhségét, mely Steve McQueen első nagyjátékfilmjéből fakadt, második közös filmjükben már csillapítani képes. Mindezt egyszerűen teheti, akár egy ebéd elfogyasztását. Interneten rendel, a falat házhoz jön, melyért aztán készpénzben fizet, természetesen ágyban fogyaszt, és lassan, ha kérhetjük, nehogy megfeküdje a gyomrot.
A drámai momentumok szembetűnőek, gondolok itt Brandon húgának, Sissynek (Carey Mulligan – Ne engedj el; Drive) végső kifakadására, elhagyatott végakaratára. Mégis kevésbé sokkolóak ezek a képek, mint a film teljes egésze. Steve McQueen olyat mutat, ami mindenki számára egyértelmű, mégis kevésbé felfokozott változataival találkozunk mindennapi életünkben, mint egy ténylegesen beteg, szexre mindig éhes ember. Majdnem minden filmen találkozunk szexuális aktusok, szerelmi légyottok totáljaival, mindezek egy történet egészéhez adnak bizonyos töltetet. A szégyentelen azonban más, ebben a filmben nem töltelékként hat egy-egy aktus, ez adja a film kompozíciójának középpontját, a többi csupán a semleges háttér marad.
A film gyújtópontjában tehát az egész teret átfogó szexualitás áll, a második helyen a két testvér „kapcsolata”, amennyiben beszélhetnénk itt olyanról, hogy kapcsolat. Brandon hozzáállása passzív, többször haragos a viselkedése, nehezére esik bensőbb kontaktust ápolnia húgával. Erős karakter, mégis képes megtörni, mikor Sissy New York, New York című dalát hallja. A lány arcát ekkor több percen keresztül figyelhetjük premier plánban. Ez a jelenet meghatározóan hosszabb, a metróban eltöltött pillanatokéval egyenrangú, ahol akkor még csak Brandon arcát láthattuk. A két testvér valós énjével találkozhatunk ezekben a percekben. Már-már azt érezhetjük, hogy túl sok, mégis inkább feszültebbé válunk tőlük, nem hagynak teret az unalomnak. A film egyes részei tehát meglehetősen hosszúak, mégis élvezhetőek. A harmadik helyre kettejük szégyene csúszott, melyet aztán egymás szemére is vetnek. E szégyen az, mely a szexualitás mellett a film egészét hatalmába keríti. Sissy sokszor unatkozott kiskorában – már itt is jelét láthatjuk annak, hogy nem foglalkozott vele bátyja –, így unalmas órái „mélyenszántó” nyomokat hagytak testén, melyet aztán felnőtt korára sem sikerült felednie. Brandon, az éhes vad, szégyenétől, miután szembesítették vele, percek alatt képes megválni, mindezt villámgyors plán váltások kísérik, és fekete nejlon zsákok díszítik. Sokszor látjuk a két testvért együtt egy képen, szégyenük miatt mégis hátat fordítanak, nem néznek szembe velünk és szembe magukkal, problémájukkal.