A 2011-ben készült Végtelen percek számos nemzetközi elismerést szerzett: a rövidfilm nagy sikerrel szerepelt többek között a locarnói filmfesztiválon, az Amerikai Filmintézet Los Angeles-i fesztiválján és a Magyar Filmszemlén. Rendezője, Felméri Cecília az egyik legígéretesebb erdélyi filmes alkotó. Még pár perc a Végtelen percekről.
Felméri Cecília filmje Szántai János A zélet című novellája alapján készült, a rendezőnő több interjúban is hangsúlyozta, hogy filmjében elsősorban a novella hangulatát kívánta megragadni, ezt tekintette a legfőbb kihívásnak. A rövidfilm magáról „a zéletről” szól – nem az önmagát sokszor túlságosan komolyan vevő nagybetűs életről, hanem az apró, ám az egyén szempontjából annál fontosabb epizódokról, a sokszor jelentéktelennek tűnő részletekről. Illetve ezek ismétlődéséről, arról, hogy a mindegyre ismételt hibáink, cselekedeteink, berögződéseink miatt az élet mindössze egy véget nem érő kör, egyetlen elnyújtott pillanat.
A Végtelen percek első jelenete egy boncteremben játszódik, az asztalon meztelen női holttest. Egy férfi – amint a feliratból kiderül: Herbák Kálmán mentőorvos, „nőtlen, gyűjtő és zugivó” – a saját farkába harapó kígyót ábrázoló, a nő hasára varrt tetoválást másolja. Úgy tűnik, hideg van, a golyóstollra többször is rá kell lehelni. Csörög a telefonja: a főorvos szól, hogy leküldött neki egy újabb holttestet, a mellkason tetovált sellő. Megköszöni. Befejezi a kígyós tetoválás másolását, a zsírpapírt elteszi a mappájába. Újabb telefon: a mentőszolgálatos hölgy keresi, az igazgató úrral történt valami, meg kellene nézni. „Azonnal indulok.” Kifele igyekezve még szembemegy a tetovált sellővel, megnézi, tetszik neki.
A továbbiakban a néző tanúja lesz annak, hogy ugyanezen időintervallum alatt mi történt a főorvossal, az egyik asszisztensnővel, egy hallássérült, szívbeteg, galambokat etető beutalttal, a kórházigazgatóval és a mentőszolgálatos hölggyel. Mindegyik jelenetnél felirat jelzi az aktuális főhős nevét, korát, kórházi tisztségét, esetleg kedvelt elfoglaltságát („gyűjtő”). A feliratnak eligazító szerepe van, az idősík ismétlése, oszcillálása miatt a néző esetleg összezavarodhat. A jelzés azonban akár el is maradhatna, az összefüggések, a szereplők közötti kapcsolatok enélkül is érthetőek. A feliratok miatt kissé szájbarágóssá válik az alkotás, túl sokat mond el, közben pedig túl keveset bíz a nézőre. Ehhez más jelenetek is hozzájárulnak: például amikor a mentőszolgálatos hölgy telefonál, hogy az igazgató urat meg kellene nézni, mert „biztos van valami”, idegesen szorongatja a telefonvezetéket. Szükségtelen erre nyomatékosan felhívni a néző figyelmét, hiszen már a karakter viselkedéséből, hirtelen megváltozott lelkiállapotából kitűnik, hogy az igazgató többet jelent/jelentett számára, mint egyszerű felettes. Az pedig, hogy ez a szereplő az esetet megelőzően jóskártyával a Halált veti ki, egyenesen bosszantó.
A kinéző és magyarázó jelenetek ellenére Felméri alkotása olyan atmoszférát hoz létre, ami órákig is képes lenne a néző figyelmét fenntartani. A Végtelen percekben megteremtett hangulat az önmagát nyugodtnak hazudó zaklatottság. Látszólag mindent rendben találunk, minden úgy történik, ahogy történnie kell, időnként még a madarak is csiripelnek. Ez az álnyugalom leginkább a vihar előtti csendre hasonlít, a végtelen percek nézője azonban már a legelejétől sejti, hogy a vihar elmarad, az ingerültség nem dühöngi ki önmagát, nincs feloldó vagy éppen mindent elsöprő végső robbanás. Az események önmagukban érnek véget, akárcsak a lemásolt kígyó, sem a szereplőknek, sem a történéseknek nincs esélyük kitörni a megszokottságból, nincs lehetőségük másoknak lenni, mint aminek lenniük kell. Nincs végszó, sem negatív sem pozitív irányba mutató végkifejlet, csak egyetlen végtelen, tragikumát semmitmondóságában hordozó, „zéletszagú” pillanat.