Radu Mihăileanu új filmje az iszlám társadalomban a nők által betöltött szerepet elemzi egy konkrét problémán keresztül. Az arab faluban, ahol a történet játszódik, nincs ivóvízhálózat, így a falu határán túlról egy meredek, sziklás hegyoldalon álló kútból kell nap mint nap a vizet hordani a faluba – a nőknek. Ám nemcsak ez, hanem gyakorlatilag minden más munka is az ő feladatuk, a férfiak napjaikat ügyes-bajos dolgaik megbeszélésével, és egész napos teázgatással töltik.
Radu Mihăileanu új filmje az iszlám társadalomban a nők által betöltött szerepet elemzi egy konkrét problémán keresztül. Az arab faluban, ahol a történet játszódik, nincs ivóvízhálózat, így a falu határán túlról egy meredek, sziklás hegyoldalon álló kútból kell nap mint nap a vizet hordani a faluba – a nőknek. Ám nemcsak ez, hanem gyakorlatilag minden más munka is az ő feladatuk, a férfiak napjaikat ügyes-bajos dolgaik megbeszélésével, és egész napos teázgatással töltik.
A nők ugyanis, élükön a lázadó szellemiségű Leilával (Leïla Bekhti), sztrájkot hirdetnek: amíg a férfiak nem segítenek nekik a munkában, addig nem is érhetnek hozzájuk éjszaka. Bár Sami (Saleh Bakri), Leila értelmiségi férje a sztrájk mellé áll, a legtöbb férfi és jó pár nő részéről is hatalmas felháborodást vált ki az ötlet. A férfiak a sztrájkban a számukra igen kényelmes társadalmi berendezkedés elleni támadást látják, míg sok nő úgy érzi, hogy felesleges a harc, hiszen az csak feszültségeket szül a falun belül. A vízhordásról szóló vita természetesen sokkal messzebb mutat, mint a kút, a sztrájkkal egy olyan, évszázadok óta fennálló hagyományt és világrendet kérdőjeleznek meg a nők, ami zökkenőkkel és problémákkal ugyan, de eddig működött. A kérdés tehát nemcsak az, hogy vajon képes-e pár asszony megváltoztatni az iszlám hagyományt, de az is, hogy vajon érdemes-e ennyire szembemenni a többség akaratával egy adott társadalmon belül.
Mihăileanu jó érzékkel ismerte fel, hogy a kút tematikája kevés lehet ahhoz, hogy kitöltse a több mint kétórás játékidőt, így nyit egy szerelmi mellékszálat is. A faluba érkezik ugyanis egy rovarszakértő, akiről hamar kiderül, hogy korántsem a kis állatok tanulmányozása az egyetlen célja: Soufiane (Malek Akhmiss) Leila volt szeretője. A házasélet előtti szexnél kevés nagyobb bűn létezik az iszlám világban, ám Leila nemcsak a hagyományok szerint vétkezett, de a szerelemben is, hiszen fiatalkori botlását eltitkolta férje elől. Így a Leila és Semi között fennálló eddig békés kapcsolat hamar krízisbe kerül, és Leilanak már nemcsak a férfiak haragjával és a sztrájk esetleges kudarcával kell szembenézni, de férje elvesztésével is.
Ennek ellenére a film az első perctől az utolsóig működik az ügyesen megírt, átgondolt és bemutatott emberi kapcsolatok és a nagyon egyenletes, remek színészi játék miatt. A film szerkezetével nem, de rengeteg zenei betétjével mindenképp eltér a megszokottól, ám ez Mihăileanu igazi kézjegye: a komoly témákat (holokauszt, afrikai menekülttáborok, nők az iszlámban) a sok zenével nem csak oldja, de hitelessé és kézzelfoghatóvá is teszi filmjeiben.