El tud még valaki olvasni három oldalt a TikTok-videók korában? Feltétlenül kell-e tudni, mikor keletkezett a Hymnus, vagy mikor adták ki a Ratio Educationist? És ha nem ennek a sulykolása, akkor mi lenne a feladata ideális esetben az iskolának? A Közös nevező podcast legújabb adásában ezeket a kérdéseket járjuk körül.
A szerencsések tanulmányaik során találkoztak legalább egy olyan tanárral, akinek a szemlélete, biztatása meghatározó volt további életükre nézve. Bár rengeteg a kihívás manapság ezen a területen, az iskola ideális esetben még mindig egyfajta viselkedési mintát ad, védőhálót, közösséget biztosít. A családot persze nem tudja pótolni, de sokféleképpen alakíthatja a diákok életét ezekben a nagyon fontos években. Mégis egyre többször merül fel, hogy mi az oktatás szerepe a megváltozott világban, ugyanis ezeket a funkciókat a társadalom nem feltétlenül értékeli eléggé, sokkal inkább azt várják, hogy a munkaerőpiac elvárásaira reagálni képes emberek jöjjenek ki a rendszerből. De mik lennének ezek az elvárások, és meg lehet-e felelni nekik? Az internet korában mennyi lexikális tudásra van szükség? Hol kellene elkezdeni az alkalmazkodást a világ változásaihoz? Mi múlik a családon, és mi az oktatáson? Miért fontos, hogy milyen a szülő kapcsolata az iskolával?
Fábián László és Thimár Attila ezeket a témákat járja körül a KO Közös nevező legújabb adásában, és ha válaszokat nem is tudnak adni, mindenképp olyan kérdéseket vetnek fel, amelyek érdemesek a továbbgondolásra.
Podcastjainkban alapvetően a KO-n megjelenő sokféle kulturális tartalmat szeretnénk visszaadni, de az adások tartalmukban és szellemiségükben a Kortárs folyóirathoz is kötődnek. Beszélgetéseink tükrözik a KO összművészeti portál jellegét, és értékhalászatunk során a kulturális jelenségek minél szélesebb kontextusát kívánjuk bemutatni hallgatóinknak.
A beszélgetés teljes terjedelmében meghallgatható a KO Közös nevező csatornáján az Apple Podcaston, a Spotifyon, a SoundCloudon és a YouTube-on.