Újabb zenés színházi produkcióval örvendeztette meg a kecskeméti közönséget a Katona József Színház. A tavalyi Víg özvegy-rendezés után a Doktor Herz című musicalt vitte színre Szerednyei Béla. A főbb szerepekben olyan művészeket láthatunk, mint Egyházi Géza, Dunai Tamás, Simon Boglárka, Kiss Zoltán, Sáfár Mónika.
Így szembesülhetünk vele újra meg újra, hogy mi történik, ha „a nagy művész a haldoklást jó pénzért cukorba mártja”…
A színházi szakma régi kapcsolatok, baráti szívességek, ilyen-olyan szempontok, nézőpontok, oldalak szerinti együvétartozás alapján való működését tekintve a szereposztás – ahogy mondani illik – „parádés”. Már a rendező neve tapsra késztet egy egész generációt, hiszen a tévében is bizonyított, oda pedig nem engednek be akárkit, ugye.... Szerednyey Béla a fent említett Madách-os előadásban többek között a színház direktorával, Cseke Péterrel és esetünkben a Mezzabottát alakító Dunai Tamással játszott együtt. Talán innen eredeztethető a szabad szemmel jól látható kötődés a közös ősbemutatóhoz; még a díszlettervezés folyamatában is részt vett a rendező.
A színlap végéről indulva, a szereplőkként feltüntetett ének- és tánckar tagjai elképesztő munkát visznek véghez a színpadon. Számomra itt kezdődik a parádé a szó lehető legpozitívabb értelmében: Bartha Dóra koreográfiái nagy segítséget nyújtanak az előadás befogadhatóságában. A Hamletként megjelenő Farkas Ádám bebizonyította, minél nagyobb a rábízott feladat, annál jobban, magabiztosabban teljesít. Nem különben a fiatal szépség, a Berillt játszó Hajdú Melinda, aki végre hozzá méltó kaliberű szerepben mutatja meg elvitathatatlan képességeit. Sirkó László (Olivér) és Csombor Teréz (Mutter) azok a színészek a kecskeméti közönség szemében, akik bármit tehetnek, szeretik őket. Ám zsenialitásuk abban rejlik, hogy nem kényelmesedtek bele a helyi legenda szerepkörébe, hanem újra és újra valóban megdolgoznak sikerükért, és nincs néző, aki ne ismerné el pótolhatatlanságukat. Végül a címszereplő Szemenyei Jánosról kell kijelentenünk, hogy – nincs értelme ragozni– lenyűgöző mind ének, mind pedig színészi játék tekintetében.
Az előadás szövege közérthető és, mint említettem, nagy-nagy igazságokkal dolgozik, amelyeket manapság oly divatossá vált olvasni, megosztani és módszeresen figyelmen kívül hagyni. A szcenika minden elemével alátámasztja és segíti a cselekményt, nincsenek tehát bonyolult feladványok audiovizuális téren sem. Külön meg kell emlékezni azonban a fináléról. Az utolsó dal, amikor minden eldőlt, mindenki választott magának csillagot, és az egész összeáll egy képpé, helyén van ágy, asztal, tévé, hang és fény, akkor jön egy olyan erős pár perc, amikor nincs kérdés, hogy érdemes volt-e jegyet váltani a Herz-expresszre.