A metalzene világát mindig is a kettősségek jellemezték, amelynek egyik legékesebb példája az énekesnővel dolgozó zenekarok kezdetben csak a gótikus metalban, majd mára az összes extrém metal környezetben való felbukkanása. E hullám értékes fiatal képviselője a budapesti Sorronia első nagylemeze, a Words of Silence.
Az 1990-es évek végi felfutását, illetve a 2000-es évek eleji hanyatlását túlélve a 2010-es években újult erővel éli reneszánszát a gótikus, elsősorban énekesnővel dolgozó metal. Romantikus reneszánsz ez, hiszen az az emberi elme és lélek mélyén lakozó, árnyas titkokkal foglalkozik, legyen szó bármiféle érzelemről vagy fantáziáról. Az egyre népesebb magyar gótika e „reneszánsz” ágát a VelvetSeal, Dharma és Tales of Evening zenekarok mellett egy frissen felbukkant csapat, a budapesti Sorronia is erősíti. A négy felsorolt banda eszköztára némileg ugyan különbözik egymástól (akár elektronikus, dark, folk vagy szimfonikus elemek tekintetében, akár szövegi szinten vetjük össze őket), mégis ugyanazzal az érzékenységgel nyúlnak a gótikus romantika ezen ágához.
A 2011-es megalakulás utána a
Király Anna énekesnő és Biró István billentyűs vezette formáció 2012-ben szilárdult meg, majd idén januári klipes debütjük után ősszel végre megjelent első lemezük, amit az olasz Scarlet Records alvállalata szponzorált. Már az első megjelenés, vagyis az Enemy of Yourself videója is kecsegtető tartalmakat mutatott, erős heavy és gothic hatásokat felvillantva, megtámogatva a szokásos billentyűs futamokkal, és a lemondás-kiútkeresés kettősségét magában hordozó énektémákkal.
A lemez címe szintén követi a már ismert „gothic” hagyományokat: egy feloldhatatlan ellentéttel idézi a hallgató elé mindazokat a nehézségeket, amelyek a későbbiekben a számok alaptémáját adják. A borító tökéletes választás egy debüthöz, hiszen egyértelműen kiemeli a zenészeket. A hangzást szintén nagyon eltalált, nem túl vastag és nem is túl vékony, amolyan erőteljesebb rock érzetet nyújt, elősegítvén a befogadást, mindezt úgy, hogy minden hangot hagy érvényesülni a maga helyén. A zenészgárda is megfelelően felkészültnek mondható egy debüthöz , még annak ellenére is, hogy talán a dob pontosságán és az énekes hölgy hangján volna még mit fejleszteni (halld a Shattered című dal). Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy bárki is vállalhatatlan teljesítményt nyújtana, de be kell látnunk, hogy a banda egy remélhetőleg hosszú és sikeres út elején jár, ahol az előremutató fejlődésnek kell dominálnia.
Összességében állíthatjuk, hogy bizony ilyen egy igazán jó debütáló lemez. Nem túl hosszú, hallatszik rajta a rengeteg munka, a tehetség, ahogyan az ilyenkor előkerülő kezdeti hibák is. Ezek együtt pedig egy csiszolatlan gyémántot adnak ki, ami a műfajra fogékony vájt fűlűeket könnyedén magával ragadhatja. Remélhetőleg ez az elragadtatás nemcsak időleges lesz, hanem kiállja az idő próbáját is, évek múlva pedig szintén a Metal Female Voices Festival belga színpadán köszönthetjük a Sorroniát, miután már sok hasonló színvonalú albumot tett le az asztalra.