© Kortárs Online. Minden jog fenntartva!
Tiltott szerelmek, testi hibák és pszichés problémák története. Meg egyébként zsidóké és székelyeké is. Attól függ, hogy éppen ki ad nevet a falulakók sorsának: a szomszéd, egy Gestapo-tiszt – de olyan nincs, hogy a mézes semmi.
Majmok a színpadon: léghajó orrában énekelnek, hullámvasutaznak, fagyiznak, berúgnak. Amióta csak két lábra álltak, a boldogságot keresik. Persze nehéz is úgy megtalálni bármit, ha azt sem tudjuk róla, milyen.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy mindannyian ismerjük Twist Olivér történetét, vagy legalább egy-egy részletet a regényből, esetleg a filmből. Lionel Bart adaptációja pedig a zenés színház szerelmeseinek kedvez. Ezzel a családi musicallel nyitotta meg új évadát a Csokonai Nemzeti Színház.
A Pinceszínház színpadán a favágó, a koldus és a szerzetes derültebb időre vár. „Nem értem, nem értem” – töri meg a csendet a favágó. Az eső egy óra alatt eláll, de vajon mi megértjük-e a gyilkosság részleteit, megismerjük-e az úgynevezett igazságot, vagy már maga a fogalom is csak délibáb?
A Győri Balett előadásában táncra kelnek Szabó Magda híres regényének matulásai. Az Abigél kortárstánc-előadás formájában a kitaszítottságról, a háborúról és valami mindenkit megmozgató transzcendens erőről szól – Szőllősi Krisztina táncművész-koreográfussal, az előadás rendezőjével beszélgettünk.