Az oktatás színvonala nagymértékben a tanár személyén múlik, az ő felkészültsége pedig a tanárképzésen. Leegyszerűsítve ez a képlet. Viszont kérdés, hányan választják még ezt a hivatást, és hányan maradnak a pályán. A KO Közös nevezőben ismét Fábián László középiskolai vezetőtanár a vendégünk.
Rengeteg szó esik nap mint nap az iskolákról, de legalább ennyire fontos lenne a tanárképzésről is beszélni, mert a problémák jelentős része ide vezethető vissza. Az, hogy mi történik az általános és középiskolákban, nagyban összefügg azzal, hogy milyen az egyetemi oktatás rendszere, színvonala, és ahhoz, hogy valaki jó tanár legyen, a szaktárgyi felkészültségen túl kell még valami, amit nevezhetünk pszichológiai érzéknek vagy emberi felkészültségnek. Van, aki már ezekkel a tulajdonságokkal felvértezve érkezik az egyetemre, de a megfelelő gyakorlati képzéssel ezek a képességek akár fejleszthetők is. Éppen ezért fontos, hogy hús-vér diákot ne csak a folyamat végén lássanak a leendő pedagógusok.
Thimár Attila és Fábián László az egyetemi képzési és a gimnáziumi gyakorlati oldalról is rálátnak a kérdésre, és hasonlóan a közoktatás feladatával és az érettségivel kapcsolatos korábbi beszélgetéseikhez, ezúttal is saját tapasztalataikon keresztül elemzik a problémát.
Podcastjainkban alapvetően a KO-n megjelenő sokféle kulturális tartalmat szeretnénk visszaadni, de az adások tartalmukban és szellemiségükben a Kortárs folyóirathoz is kötődnek. Beszélgetéseink tükrözik a KO összművészeti portál jellegét, és értékhalászatunk során a kulturális jelenségek minél szélesebb kontextusát kívánjuk bemutatni hallgatóinknak.
A beszélgetés teljes terjedelmében meghallgatható a KO Közös nevező csatornáján az Apple Podcaston, a Spotifyon, és a YouTube-on.